Vyhledej
MeOb s. r. o. > Rozhovory > Firmy a podnikatelé

“Nedílnou součástí péče v kosmetickém salonu je i odpočinek,” říká Andrea Machková, majitelka Salonu Andy ve Dvoře Králové

Krém za 60 Kč z drogerie vám problém s mastnou pletí nevyřeší.

Redakce / 26.04.2020, Aktualizováno , Královédvorsko
Andrea Machková provozuje ve Dvoře Králové Salon ANDY ve Dvoře Králové ve čtvrti pod nemocnicí. V následujícím rozhovoru nám vysvětlila, co dnes kosmetická péče obnáší, pro koho je vhodná a kdy je nutné jít ke kosmetičce a kdy stačí domácí péče.

Provozujete kosmetický salon ve Dvoře Králové: jak dlouho se oboru věnujete a jakou praxi včetně vzdělávání máte za sebou?

Kosmetický obor jsem začala studovat na dnešní Střední škole informatiky a služeb ve Dvoře Králové v roce 2008, takže mám vlastně celé 4 roky praxe ve škole. Poté jsem měla kosmetiku spíš jako koníček pro své blízké a v roce 2017 jsem se rozhodla ke svému vystudovanému řemeslu vrátit a otevřít si salon. Absolvovala jsem před zahájením živnosti ještě několik školení i rekvalifikační kurzů, abych se seznámila s aktuálními trendy a možnostmi. Vzdělání je nezbytnou součástí mé práce.

Kdy se otevřou kosmetické salony?Rozhovor vznikl v době, kdy byly vybrané živnosti zavřené kvůli vládním opatření souvisejícím s koronavirem. V současné chvíli je již v harmonogramu uvolňování vládních opatření známo datum možného otevření salonů včetně kosmetických, ale jelikož ještě nejsou známy (27. dubna 2020) další podmínky, rozhodla se Andrea Machková počkat na bližší informace. O otevření salonu vás budeme včas informovat na našem portále. Zatím si můžete přečíst, jak se logika uvolňování provozu jednotlivých živností nelíbila provozovatelům kosmetických, ale i kadeřnických salonů a jak zatím pomáhají provozovatelé svým zákazníkům přes sociální sítě.
PODPOŘ SVŮJ SALON

I tento salon můžete však v době dočasného povinného uzavření podpořit předplacením určité služby. Kupujete si tím nejen přednostní objednání v případě otevření, ale také možnost vyhrát poukaz na služby v hodnotě 2.000 Kč. Více zde.

 

Co vás vrátilo zpět k vystudovanému řemeslu?

Ta myšlenka mě napadla ve chvíli, kdy jsme byly s kamarádkou na wellness pobytu. Měly jsme tam objednané různé zábaly na ruce a tělo: slečna se nás nezeptala ani na základní věci a prostě nás jen namazala a odešla. Začala jsem o kvalitě nabízených služeb více přemýšlet, byla to pro mě výzva. K oboru kosmetičky mě zpět dovedly i zdravotní problémy, které se začaly ve stejném roce objevovat a mně už neumožňovaly se mé tehdejší práci věnovat naplno. Musela jsem přemýšlet o jiném živobytí.

Kosmetika je pro někoho jen líčení, možná doma pár líčidel a jeden krém proti vráskám. Jak široký obor kosmetika vlastně je a jaké služby nabízíte u vás v salonu?

Kosmetika není určitě jen o líčení a jednom krému, i když je pravda, že to tak někteří mají. Na kosmetiku se však na druhou stranu nechodí jen s problémy, ale i proto, že chcete pro svou pleť udělat to nejlepší, pořádně ji hydratovat, udržovat svěží a zdravou, nechat si upravit obočí a cítit se skvěle. Nedílnou součástí kosmetické péče je také uvolnění a odpočinek. Nejsem ten typ kosmetičky, co by u ošetření neustále něco mluvila: povídám si ráda, ale poznám, kdy si klient povídat chce a kdy chce jen relaxovat. Specializuji se výhradně na kosmetická ošetření pleti například oblíbená masáž dekoltu a obličeje je její součástí. Klienti moji masáž opravdu milují a často slýchám, že takovou masáž ještě nikde neměli. To mě vždy moc potěší.

Mezi vaše zákazníky patří jen ženy?

Kosmetika jako taková není samozřejmě jen pro ženy. V dnešní době je zcela normální, že chodí na ošetření i muži. Součástí mé nabídky je proto i položka Relax for men, která je uzpůsobená mužské pleti a nechybí ani již zmíněná masáž obličeje, krku a trapézového svalu. Výjimkou však nejsou ani muži, kteří chodí třeba jen na úpravu obočí. Mám několik klientů z mladší i starší generace, kteří chodí pravidelně a kosmetiku si pochvalují.

Co by taková ideální péče o pleť, dle odborníků, měla obsahovat?

Základem každé péče je kvalitní odlíčení včetně správně zvoleného peelingu dle typu pleti. Následuje hloubkové čištění, kdy já osobně v salonu používám ultrazvukovou špachtli, která je pro pleť velice šetrná. Dalším důležitým krokem je úprava obočí. Nejoblíbenější částí celého ošetření je relaxační masáž obličeje, krku a dekoltu a následné aplikace masky dle typu pleti. Závěrečnou část tvoří nanesení krému a poté jemně zvolené líčení. 

Kdy je nutné chodit ke kosmetičce a co zvládnu sama doma?

Ideální čas, kdy jít ke kosmetičce je tehdy, kdy si sama uvědomíte, že krásná a zdravá pleť je důležitá a chcete ji dopřát tu nejlepší péči a věnovat se jí. A věřte, že vám za to ve zralejším věku určitě poděkuje. A pokud řešíte jakýkoliv problém, například akné nebo pigmentové skvrny, nejdůležitější je domácí péče ovšem se správně zvolenými přípravky. 

Co svým zákazníkům doporučíte v případě zmíněné domácí péče? Nyní je navíc tato péče jediná, kterou si každý z nás může dopřát.

Pro pleť je ideální, pokud si ji čistíte každý večer, a nejlépe i ráno, alespoň odličovadlem a tonicem, i když nemáte žádný makeup. Všude kolem nás je spousta prachu a nečistot, které se usazují na pleti a je potřeba je z obličeje smýt. Obecně je důležité dělat věci správně a pečlivě a mít ty správné produkty. Nepoužívat věci, které vám ukazují v reklamách, protože nemusí sedět vaší pleti a mohou nedělat víc problémů než užitku. Každá žena by měla mít doma odličovací gel, mléko nebo pěnu, čistící tonikum bez alkoholu, peeling, pleťovou masku a krém. A s těmito produkty zvládne péči opravdu každý. Jak vše správně používat najdou zájemci na mém Facebooku či webu v rubrice Jak na to. S výběrem a použitím dalších přípravků pro vaši pleť ráda poradím osobně, ukážu a vysvětlím, jak správně se používají. 

Při první návštěvě vašeho salonu tak proběhne konzultace a nutná analýza pleti?

Ano, při první návštěvě dávám každému klientovi před kosmetickým ošetřením k vyplnění dotazník se základními údaji, zapisuji si veškeré alergie či jiné poznatky a domlouváme se na ošetření, jaké budeme dělat a jak budeme případně postupovat.

To zní, jako když každý váš zákazník má u vás kartu jako u lékaře…

Ano, je to tak. Po každém ošetření si do ní zapisuji veškeré provedené úkony a další důležité informace, díky kterým mohu klientům dopřát co nejlepší komfort služeb a celkovou péči.

Zmínila jste, že ve vašem oboru se stále něco mění: co byste definovala jako převratnou změnu v kosmetice v posledních letech a jak se projevila ve vaší nabídce?

Za mě je největší favorit již zmiňovaná ultrazvuková špachtle, kterou se čistí a projasní pleť. Klientky si ji moc chválí a jsou spokojené. Podle mě se bez tohoto přístroje v dnešní době žádný kosmeticky salon neobejde. Novinky jsou i v úpravě nebo barvení obočí, stále se objevují nové techniky v líčení. Každý rok se objevují novinky a já se ráda vzdělávám a dozvídám nové věci.

Jaké značky kosmetiky u vás používáte a proč jste si vybrala právě je? Doporučujete je svým klientům nebo jim dáváte volnost v tom, co používají?

V dnešní době vybrat si značku není úplně jednoduché: je jich opravdu mnoho a všechny jsou svým způsobem skvělé. Člověk musí důkladně zkoumat a přehodnocovat možnosti. Já jsem si vybrala německou kosmetickou značku Malu Wilz, která je distribuována výhradně do salonů. Zaujala mě svými skvělými výsledky na pleti a hlavně tím, že je opravdu šetrná i k té nejcitlivější a problematické pleti. Proto jí snáší skvěle opravdu všichni, nesetkala jsem se ještě s žádnou negativní či špatnou reakcí na tuto značku. Má velice příjemné vůně, které klienti milují. Má široký sortiment produktů jak pěstící, tak i dekorativní kosmetiky. 

Na barvení obočí a řas používám značku Thuya a na epilace mám ten nejšetrnejší vosk australské značky Lycon: i když samozřejmě i tak mě při epilaci nemá nikdo rád…

Kosmetiku Malu Wilz doporučuji i na domácí péči klientům, obzvlášť, když řešíme jakýkoliv problém s pletí. Znám výsledky této značky u všech pletí. Když jdete do drogerie a chcete od prodavačky poradit něco například na mastnou pleť, tak vám ukáže regál s 10 různými krémy a dále vás nechá osudu. Pokud však nevidí vaši pleť odlíčenou, ve skutečnosti ani neví, že například mastnou pleť vůbec nemáte. Vy si vezmete krém za 60 Kč a problém je na světě.

Jsou vámi nabízení úkony vhodné pro kohokoliv nebo máte nějaká zdravotní či jiná omezení?

Všechny služby jsou vhodné pro všechny. Samozřejmě v těhotenství musí být člověk opatrnější, ale objevují se i nové alergie, nebo člověku vadí něco, co mu kdysi sedělo. Vše je o vzájemné komunikaci.

V nabídce máte kurz líčení. Jedná se o kurz pro jednotlivce?

Kurz líčení je čerstvá novinka. Často se mě klientky ptají na správné líčení, jak co používat. Jednou však přišla klientka, co chtěla pro svou kamarádku a pro sebe jako dárek celý kurz. Vymyslela jsem tedy poukaz a zařadila kurzy do sortimentu služeb. Bohužel jsme se zatím k uskutečnění kurzu nedostaly, jelikož musel být zrušit z důvodu opatřením souvisejících s konavirem. Určitě bych se ale na tyto kurzy chtěla více zaměřit a sama se moc těším až se konečně uskuteční. 

Dokážete i pomoc a poradit dospívajícím, kteří se nejvíce se svojí pletí trápí? Je pro ně speciální kosmetická řada nebo postupy?

Malu Wilz má přímo řadu pro mladou generaci, ve které je hodně obsažené aloe vera, což je pro mladou aknózní pleť ideální. Postupy jsou stejné jako u béžného ošetření, jen je bez masáže. V dnešní době je těžší mladé generaci něco vymluvit či poradit, protože jsou bohužel ovlivněni hodně reklamou a “celebritami” ze sociálních sítí. Maminky za mnou svoje dcerky, ale i syny s problematickou pletí posílají, za což já jsem moc ráda, ale opravdu to s nimi není jednoduché. 

Prozradíte nám věk vašeho nejmladšího a nejstaršího zákazníka/ce?

Mladší generace jsou kolem 12 - 15 let a nejstarší kolem 60 let.

Máte přehledný web, kde je prezentována vaše nabídka. Jak se k vám lidé mohou objednat nebo mohou případně i konzultovat své aktuální problémy s pletí, pokud patří mezi vaše pravidelné zákazníky?

Až 90 % mé klientely využívá on-line rezervace: sednete si večer na gauč k televizi s diářem, vyberete si na webu službu či produkt. Naskočí vám volné termíny, vy si jeden vyberete a je to hotovo. Den před návštěvou vám přijde upozorňující sms, za což jsou všichni klienti vděční, protože někdy člověk zapomene. Každopádně dá se objednat i klasicky přes telefon, e-mailem nebo přes messenger. A samozřejmě, pokud klienti potřebuji s čímkoliv poradit, jsem jim vždy plně k dispozici.

Můžou vás i průběžně sledovat na sociálních sítích a doporučovat svým známým?

Určitě ano, mám Facebook i Instagram, na kterých se snažím vymýšlet zajímavé příspěvky. Jsem ráda, když mohu číst milé komentáře a vidím, že se mé příspěvky pomáhají, líbí se a sdílí dál. 

Děkuji za rozhovor

Kateřina Sekyrková

FOTOGALERIE - Salon ANDY

Související články
Psí salóny otevřené, kadeřnictví a kosmetika zavřená. Selský rozum ztracený v koronaviru
Související odkazy
Salon ANDY - oficiální web
 
Vaše komentáře

Přečteno 2063x
 
Kontakt

MEOB s.r.o.

Provozovatel portálů: 
www.Královédvorsko.cz
www.Jaroměřsko.cz
www.ZvičinaTV.cz

Firemní komunikace: 
- návrh reklamní kampaně
- tvorba tiskových zpráv
- komunikace s dalšími médii
- pořádání tiskových konferencí
- zpracování foto a video obsahu
- nastavení a správa sociálních sítí
- linkbuilding

Sídlo:
Čechova 1203
Dvůr Králové nad Labem
544 01 
IČO: 04095413

fcb: Královédvorsko, Jaroměřsko, ZvičinaTV

Kateřina Sekyrková
tel.: 602 308 878, email: info@kralovedvorsko.cz 
Jan Holan
tel.: 732 521 835, email: jan.holan2013@gmail.com
Kalendář akcí