REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Ministr dopravy Vladimír Kremlík během kontrolního dne oznámil 20. 11. 2019 přítomným jako nový termín úplného dokončení dálnice D11 2028. Důvody zdržení jsou podle vyjádření ministra dopravy administrativního rázu. Vedení kraje přijalo tuto informaci, ale i způsob sdělení, rozhořčeně. O nových skutečnostech ohledně výstavby D11 se totiž dozvědělo z médií ve chvíli, kdy ministr kontroloval D11 v Královéhradeckém kraji osobně.
Prodloužení termínu dostavby se týká také obchvatu Jaroměře, což v důsledku znamená, že by dálnice do Jaroměře byla zprovozněna o rok dříve, než by byl dokončen obchvat. V tiskové zprávě kraje stojí, že první náměstek pro dopravu Martin Červíček požádal o uvedení důvodů prodloužení termínu a také, kdo za to nese odpovědnost. Má obavy, že se termíny budou bez záruky dále měnit. Náměstek dodal, že není možné, aby Jaroměř byla napojena na dálnici současně bez zprovoznění obchvatu města.
Obchvat v Jaroměři však ještě nemá potřebná povolení. Výstavbu okružní křižovatky zde dlouhodobě blokuje pražský soudce František Kučera. Nyní probíhají vyvlastňovací procesy, zároveň však současný Mátl tvrdí, že pro zprovoznění dálnice dokáží obejít pozemky pana Kučery. U některých je ze strany úředníků snaha o směnu.
Ministrovi dopravy Vladimíru Kremlíkovi na jeho cestě krajem dělala společnost i ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová, která zamířila i do Dvora Králové. Zde v místní nemocnici vnímala neutěšený stav týkající se výstavby nových operačních sálů. Kraj totiž již roky s touto investicí do personálně jedné z nejstabilnějších nemocnic v kraji váhá a letos investuje zejména do náchodské a rychnovské, ale také trutnovské i jičínské nemocnice.
Termíne, hýbej se aneb jak šly termíny výstavby D11 s dobou a ministry
V lednu 2017 se polský i český ministr dopravy (Dan Ťok) shodli, že klíčovým pro bezproblémové silniční propojení obou zemí je dokončení dálnice D11/R11 a rychlostní silnice S3 na polské straně. Podpisem společného prohlášení dnes stvrdily obě strany úsilí a snahu pokračovat při výstavbě obou klíčových silničních tahů.
„Pro Českou republiku je současnou prioritou na tomto silničním tahu stavba dvou úseků dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic a dále do Jaroměře. Dle aktuálního stavu přípravy by měla realizace staveb začít v druhé polovině roku 2017,“ řekl po jednání ministr dopravy Dan Ťok. „Naše rychlostní silnice S3 k českých hranicím by měla být zprovozněna v roce 2023,“ řekl polský ministr infrastruktury a stavebnictví Andrzej Adamczyk.
V květnu 2018 ministr Ťok věřil, že dokončení až k polským hranicím bude hotovo už v roce 2025 místo naposledy plánovaného roku 2030. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice D11 je hotových necelých 91 kilometrů.
V roce 2018 ŘSD (Ředitelství silnic a dálnic) pochybilo při zahájení stavby D11 z Hradce do Smiřic a neoznámilo její zahájení do zákonem dané doby. Za datum zahájení stavby se později stanovil 5. říjen 2018, dodavatel stavby vynucený dodatek ke smlouvě nakonec dokonce zkrátil termín uvedení dálnice do provozu o jeden měsíc - tedy do 5. května 2022. Termín úplného dokončení díla dodatek zkrátil o jeden měsíc na 55 měsíců, tedy do 5. května 2023.
V květnu 2018 začala také výstavba 7 km dlouhého úseku ze Smiřic do Jaroměře, který má být hotov do konce roku 2021, tedy dříve než předchozí úseky. Dálnice D11 by tak již neměla končit v Kuklenách, ale povede až na exit Jaroměř-Sever, kde by měl navazovat obchvat směrem na Náchod. Vyústí prozatím mezi obcemi Hořenice a Heřmanice.
V říjnu 2019 mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký sdělil, že D11 z Hradce Králové až na hraniční přechod do Polska v Královci na Trutnovsku by mohla být hotová v roce 2025 až 2026. Stavba posledních dvou úseků D11 z Jaroměře do Trutnova a z Trutnova na hranici by mohla začít v letech 2023 až 2024. Práce na již rozestavěných úsecích mezi Hradcem Králové a Jaroměří jdou podle plánu, jezdit by se po nich mělo začít v roce 2022.
V listopadu 2019 aktuálně resort dopravy staví celkem 256,6 km nových dálnic a silnic I. třídy, z toho dálnic na zelené louce 138,1 km, k tomu modernizace D1 v délce 60,7 km a 57,8 km jsou silnice I. třídy. Podrobnosti k jednotlivým stavbám včetně časové osy plánovaných úseků najdete v interaktivní mapě.
Vláda schválila novelu tzv. liniového zákona, která teď míří do Sněmovny. Jedná se o nástroje pro urychlení dopravních staveb.
Hlavní nástroje liniového zákona pro urychlení dopravních staveb
Vaše komentáře |