REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Po předběžném průzkumu byly vyčleněny zájmové lokality průzkumu. Práce na rekonstrukci železniční stanice tedy mohly pokračovat pouze ve vazbě na probíhající archeologický průzkum. Vzhledem k velkému objemu finančních prostředků na archeologický průzkum bylo nutné vypsat na další pokračování průzkumu soutěž s výběrem zhotovitele, která byla vyhodnocena až na začátku března 2019.
To vše znamenalo významné zpomalení stavebních prací, kompletní zborcení stavebních postupů ve vazbě na plánované výluky a pro zachování alespoň omezeného železničního provozu, vytvoření mnoha provizorních stavů, které i nadále brání dostavbě sudé skupiny kolejí.
Jak nám sdělil Marek Illiaš ze SŽDC, v současné době bude dokončen archeologický průzkum pod sudou skupinou kolejí, zrealizován železniční spodek a svršek.
Předpokládané celkové investiční náklady modernizace žst. v Jaroměři byly v roce 2018 celkem 904 768 000 Kč. Jedná o komplexní přestavbu – rekonstrukci železniční stanice za účelem zvýšení rychlosti průjezdu vlaků, zlepšení komfortu cestujících při nastupování, vystupování a při přístupu k vlakům. Dalším aspektem přestavby je i zvýšení bezpečnosti železniční dopravy instalací nového zabezpečovacího zařízení, které v budoucnosti umožní dálkové ovládání technologických zařízení železniční dopravní cesty. Podchod a výtahy V rámci stavby "Rekonstrukce žst. Jaroměř" bude na základě provedeného geotechnického průzkumu navržena rekonstrukce železničního spodku a svršku včetně odvodnění. Budou vybudována nová ostrovní nástupiště s mimoúrovňovým přístupem podchodem od výpravní budovy. Bezbariérový přístup pro cestující z výpravní budovy na nástupiště bude zajištěn výtahy. V souvislosti s novou konfigurací kolejiště bude provedena rekonstrukce železničního propustku, trakčního vedení a sdělovacího zařízení. Bude instalováno nové osvětlení stanice a prostoru nástupišť. Vybudována bude nová trafostanice a rozvody silnoproudu. V důsledku instalace nových zařízení a zřízení výstupu z podchodu v prostoru zpevněné plochy před výpravní budovou, budou provedeny nezbytně nutné stavební úpravy ve výpravní budově a přístřešku u budovy směrem ke kolejišti. V prostoru vedle výpravní budovy bude vybudován nový objekt trafostanice a budou sneseny zbytné pozemní objekty stavědla č. 1 a č. 2.
V roce 2021 má nový kabát záskat i výpravní budova, odhadované náklady jsou 75 mil. Kč.
V rámci výluk v termínech od 24. 7. 2019 do 14. 12. 2019 proběhne přesměrování provozu na sudou skupinu kolejí při využití nově budovaného nástupiště č. 2.
Spuštění provozu v úseku Hradec Králové - Jaroměř se předpokládá od 21. 10. 2019.
Lichá skupina kolejí bude snesena a uvolněna pro další fázi archeologického průzkumu.
Dokončení stavby tedy proběhne, dle přidělených výluk, v roce 2020 (předpoklad je do konce srpna 2020, záleží jak rychle nám předají archeologové staveniště), kdy bude dokončen podchod, nástupiště č. 1, lichá skupina kolejí a kompletní zabezpečovací a sdělovací zařízení.
Pro představu, jak časově náročné je výběrové řízení na zhotovitele archeologického záchranného průzkumu, přinášíme časový průběh soutěže:
Kateřina Sekyrková
Zdroj: SŽDC
Vaše komentáře |