REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Kraji se optimalizace veřejné autobusové dopravy vyplatila. Platí za ni nejméně ze všech krajů v republice Vyhlášení veřejné zakázky je nezbytné, protože stávající smlouvy s dopravci vyprší koncem roku 2016. Příprava tak rozsáhlého kontraktu je přitom časově velice náročná.
„Tento úkol vnímáme jako velkou příležitost, jak zvýšit kvalitu poskytovaných služeb. Jde nám především o snížení průměrného stáří autobusů, jejich vybavení moderními informačními systémy nebo větší garanci návaznosti jednotlivých spojů. Chceme také zachovat osvědčenou praxi nasazování menších vozidel na méně vytížených linkách,“ řekl náměstek hejtmana Karel Janeček, který je odpovědný za oblast dopravy.
Průměrné stáří vozového parku nesmí v žádném kalendářním roce přesáhnout pět let. Maximální stáří každého jednotlivého vozidla nesmí být větší než deset let. Hlavním hodnotícím kritériem je sice cena, ale přihlížet se bude i k dalším faktorům. Vedle již zmiňovaného stáří vozového parku je to cena dopravního výkonu za každý kilometr realizovaný nad rámec původně předpokládaného rozsahu a také úspora za každý nerealizovaný kilometr z původního objemu.
„Během deseti let, po která zakázka potrvá, můžeme očekávat dynamický vývoj a především změny v přepravních potřebách obyvatelstva. Počítat musíme také se změnou silničních dopravních tras nebo objednávek osobní železniční dopravy,“ vysvětlil náměstek Janeček.
Zakázka je rozdělena do osmi provozních oblastí: Broumovska, Náchodska, Novoměstska, Rychnovska, Trutnovska, Královédvorska, Hradecka a Jičínska. Důvodem je vytvoření konkurenčního prostředí, které je základním předpokladem pro dosažení nižší nabídkové ceny. Příliš velké provozní oblasti by totiž omezovaly šance menších dopravců. Rozdělení do provozních oblastí přirozeně vycházelo z potřeby zachovat soubory linek, které jsou oběhově provázány. Celkový roční výkon veřejných služeb na celém území kraje je 17 882 817 kilometrů. Uchazeči mohou své nabídky podávat do 8. prosince letošního roku.
Autor: Michal Friček
Vaše komentáře |